Repunerea în funcţiune a radarelor fixe ar putea fi realizată în sezonul estival, după cum a declarat comisarul şef Lucian Diniţă, directorul Direcţiei Poliţiei Rutiere, în cadrul conferinţei de presă susţinută marţi, la sediul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sălaj. De fapt, folosirea acestor aparate poate fi adusă în legalitate, odată cu aprobarea legii privind parteneriatul public-privat. Au fost începute demersurile pentru reactivarea radarelor fixe scoase din funcţiune din aprilie 2009 pe motiv că sunt ilegale. Noile prevederi privind parteneriatul public-privat dau posibilitatea ca acestea să intre în legalitate. Sperăm astfel ca, în sezonul estival, aceste aparate radar menite să depisteze contravenţiile şi infracţiunile în trafic să fie reactivate, a precizat Lucian Diniţă.
Potrivit acestuia, populaţia trebuie să conştientizeze că nu amenzile sunt urmărite prin reactivarea acestor camere de supraveghere a traficului rutier care, de altfel, îndeplinesc din punct de vedere tehnic condiţiile impuse de Uniunea Europeană, ci respectarea regulilor de circulaţie în scopul prevenirii accidentelor soldate cu morţi şi răniţi grav. În perioada 2008-2009, numărul de accidente grave de circulaţie soldate cu morţi şi răniţi produse pe drumurile publice din ţară situau România pe locul fruntaş din Uniune. În ultimii doi ani, însă, s-a constatat o scădere a acestor evenimente neplăcute în trafic, ceea ce denotă faptul că participanţii la trafic conştientizează că trebuie să dea dovadă de un comportament adecvat şi de responsabilitate în trafic, după cum a subliniat directorul Poliţiei Rutiere Române.
De la amplasarea acestor aparate de supraveghere a traficului rutier, la nivelul judeţului Sălaj s-a redus numărul de accidente soldate cu morţi şi răniţi grav, a menţionat, în aceeaşi conferinţă de presă, inspectorul şef al IPJ Sălaj, comisar Iosif Ghiurca.
La nivelul judeţului Sălaj există şase radare fixe amplasate pe drumurile judeţului Sălaj, respectiv în comunale Zimbor, Bobota, Bocşa, Ileanda, Gâlgău şi Sânmihaiu Almaşului. Acestea au fost scoase din funcţiune, după ce au fost declarate ilegale. Pe parcursul funcţionării acestora, peste 22.000 de conducători auto au fost sancţionaţi contravenţional pentru săvârşirea de abateri de la regulile de circulaţie, amenzile plătite de către şoferii indisciplinaţi ridicându-se la câteva zeci de mii le lei.